VILLKOR & INFORMATION OM BETALNING, LEVERANS OCH RETUR
Information
Vi arbetar globalt och har samarbetspartners över hela världen och det ger oss oslagbara priser. Varor du behöver och vill ha finns hos oss.
Vi erbjuder dig bra varor till grymma priser! Våra produkter passar alla plånböcker och passar oftast alla. Vi försöker vara lyhörda och tar gärna in önskemål på varor du vill se i butiken så hjälp oss gärna! Vi är skapade för din önskan och dina behov!
Hög kvalitet
Vi tror på alla våra produkter till 100% och alla produkter som klarar våra tester säljs i vår butik. Vi tror på kvalitet och hållbarhet. Våra inköpare tar in produkter direkt från tillverkaren och testerna görs både hos tillverkare och hos våra egna testare. Alla varor godkänns och testas innan den skickas till dig.
Låga priser utan mellanhänder
Genom att vi handlar direkt från tillverkare tar vi bort onödiga lagerkostnader som bara kostar dig extra pengar. Detta kan ibland dock påverka frakttider men vi har genom gott samarbete korta smarta och miljövänliga frakttider. Frakten är från köpt vara 5-12 dagar. Och genom låga inköpspriser kan vi alltid erbjuda fri frakt inom Sverige. Vissa varor har vi dock på eget lager i Sverige och då kan varan vara framme hos dig inom 1-3 dagar.
Leverans och spårning över hela världen
När du gjort ditt köp går ordern direkt till våra leverantörer som tar hand om din order och du får en kvittens på e-post. Vi använder en fantastisk tjänst för spårning som ska vara lätt förståelig för dig som kund. Skickas varan direkt från vårt lager i Asien skickas den på ett tryggt och snabbt sätt till Sverige och sedan tar oftast PostNord över frakten hem till dig. Men spårningstjänsten finns på hemsidan under fliken ”spåra din order”
Tack för att du hittat vår butik och vi önskar dig trevlig shopping! Finns det någon vara du önskar att vi tar in, skicka då e-post till oss info@kisas.se
Spåra din order
När du gjort ditt köp går ordern direkt till våra leverantörer som tar hand om din order och du får en kvittens på e-post. Vi använder en fantastisk tjänst för spårning som ska vara lättförståelig för dig som kund. Skickas varan direkt från vårt lager i Asien skickas den på ett tryggt och snabbt sätt till Sverige och sedan tar oftast PostNord över frakten hem till dig. Men spårningstjänsten finns på hemsidan under fliken ”spåra din order”
Det kan ta upp till fem arbetsdagar innan paketet uppdateras. Vi ber om ditt tålamod då förseningar kan förekomma under perioder med hög belastning, som exempelvis inför julen och mellandagsrean.
Kontrollera alltid att leveransadressen är rätt vid beställning. Kunden har eget ansvar att uppge rätt leveransadress och rätt namn på mottagare vid beställning. Om paket kommer i retur till oss pga att kunden uppger fel leveransadress som tex fel post nr, fel gatunamn eller gatu nr , samt fel mottagarens namn då debiteras kunden för fraktkostnad tur/retur på 150 Kr.
Betalning/Beställning
Våra betalningsalternativ kan variera beroende på i vilket land du handlar.
Betalning med Klarna Faktura, Kort, Paypal, Apple Pay, Google Pay
I Danmark, Finland, Norge, Sverige kan du betala med Klarna. När du betalar via Klarna Faktura handlar du tryggt, enkelt och behöver inte betala förrän du fått hem dina varor. Betalningstiden är 30 dagar från att vi skickat dina produkter och du kan delbetala om du skapar ett Klarna-konto.
Om du glömmer att betala tillkommer en lagstadgad påminnelseavgift samt dröjsmålsränta som framgår av villkor per betalsätt.
Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning och Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring.
Fraktkostnad
Fraktkostnad för beställningar inom EU kan variera beroende på leveransland och den visas i kassan.
Leverans
Vi har inga fysiska butiker så alla beställningar görs via vår hemsida.
everans inom 4-12 dagar. Vi reserverar oss för Postens egna förseningar ! Beställningar mottagna på fredagar efter kl 15.00, lördagar och söndagar kommer att behandlas påföljande måndag.
Alla paket skickas vanligtvis beroende på storlek hela vägen hem till din brevlåda.
Observera att alla beställningar ska göras via vår hemsida. Vi har inga fysiska butiker.
Om du inte skulle få leverans eller avi från Posten inom en vecka från beställningen kontakta oss i god tid och senast inom 14 dagar efter beställningen för att vi ska kunna reklamera hos Posten. Efter 14 dagar från beställningen kan faktura inte längre makuleras och reklamation angående leveransen kommer EJ att godkännas.
Ej uthämtade paket
Ej uthämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att ta ut en administrativ avgift för att täcka våra kostnader för returfrakt, expedition och hantering, för närvarande 290 kr.
Om en skickat paket EJ hämtas ut och retur tillhanda oss efter 14 dagar från fakturadatumet då kommer retur inte att godkännas av oss och beställningen / faktura kvarstår.. Om du vill ångra ditt köp efter att paketet skickades från oss då måste du hämta ut din paket och skicka den till oss så att paket tillhanda oss senast inom 14 dagar från fakturadatumet för att vi ska kunna makulera din köp.
Kunden har eget ansvar att uppge rätt leveransadress och rätt namn på mottagare vid beställning. Om paket kommer i retur till oss pga att kunden uppger fel leveransadress som tex post nr, fel gatunamn eller nr , samt fel mottagarens namn då debiteras kunden för fraktkostnad tur/retur på 150Kr.
Order
Vid orderläggning skickas en mottagningsbekräftelse via e-post. Detta mail utgör information om innehållet i beställningen. Vid uppenbara felaktigheter såsom sk förklaringsmisstag eller liknande, avseende det pris eller den produktinformation som anges i mottagningsbekräftelsen eller fakturan, äger Smartklockan rätt att korrigera sådant pris eller sådan information varpå ny mottagningsbekräftelse och faktura skickas ut. Kund äger rätt att avbeställa sin order utan kostnad om korrigeringarna ej accepteras.
Avbeställning
Avbeställning efter det att beställning blivit expedierad är ej möjlig. I de fall beställning blivit expedierad är kunden skyldig att motta beställningen. För EJ uthämtade paket som kommer i retur till oss är kunden skyldig att betala Postens kostnad för tur / retur samt administrationskostnad för närvarande 190 Kr.
Vid leveransen kontrollera alltid att produkten är EJ skadat och att du har fått rätt produkt. Om du har fått fel produkt vänligen kontakta oss inom 48 timmar efter leveransen och innan användning av produkten.
Reklamationer efter 2 dagar kommer EJ att godkännas.
Alla reklamation på synliga fel /skador efter användning täcks inte av garanti och kommer EJ att godkännas vid retur/byte.
Om en skickat paket EJ hämtas ut och retur tillhanda oss efter 14 dagar från fakturadatumet då kommer retur inte att godkännas av oss och beställningen kvarstår..
Konsuments (privatperson) ångerrätt vid distansavtal
Konsument har som lagen (2005:59) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal närmare anger, i vissa fall rätt att frånträda ett köp genom att till Smartklockan skicka i retur varan. Retur ska tillhanda oss senast inom 14 dagar från beställningsdatumet. Ångerrätten/Returrätt gäller dock inte då eventuell försegling/plombering brutits. Ångerrätt gäller endast om varan är i oförändrat skick. Ångerrätten gäller inte på en använd produkt.
Här finns hela konsumentköplagen, konsumenttjänstlagen respektive distansavtalslagen.
Behandling av personuppgifter
Vad är GDPR?
GDPR (General Data Protection Regulation) är den nya dataskyddsförordningen som ersätter Personuppgiftslagen (PuL) och gäller som lag i alla EU:s medlemsländer från och med den 25 maj 2018. Lagen är framtagen för att stärka rättigheterna för den enskilde när det gäller personlig integritet.
Vi sparar följande persondata om våra kunder:
Kunder: Förnamn, Efternamn, Företag/organisation, E-post, Person-/org.nr, Momsnummer, Adress, Postnummer, Ort, Land, Telefonnummer.
Beställningar: ip-adress, E-post, , Person-/orgnr, Momsnummer, Adress, Företag, Förnamn, Efternamn, Adress, Postnummer, Ort, Telefonnummer.
Som kund kan du när som helst begära utdrag, ändring eller radering av dessa uppgifter.”
Kisa´s medverkar ej till att skicka sk SPAM. Som kund till oss kan ni få e-post rörande er order, betalning eller annan kommunikation ni initierad samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation. E-postutskick från tredje part eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till vår verksamhet förekommer ej.
Dina rättigheter
Om du är bosatt i Europa har du rätt att få tillgång till den personliga information som vi har om dig och att begära att din personliga information korrigeras, uppdateras eller tas bort. Om du vill utöva denna rättighet, vänligen kontakta oss via kontaktinformationen nedan.
Dessutom, om du är bosatt i Europa, noterar vi att vi behandlar din information för att uppfylla kontrakt vi kan ha med dig (till exempel om du gör en beställning via webbplatsen) eller på annat sätt förföljer våra legitima affärsintressen som listas ovan. Observera dessutom att din information kommer att överföras utanför Europa, inklusive till Kanada och USA.
Datalagring
När du gör en beställning via sajten kommer vi att behålla din orderinformation för våra poster om inte och tills du ber oss ta bort denna information.
Ändringar
Vi kan uppdatera denna sekretesspolicy då och då för att återspegla till exempel förändringar i vår praxis eller av andra operativa, juridiska eller reglerande skäl.
Webbplatsen är inte avsedd för personer under 18.
Kontakta oss
För mer information om vår integritetspraxis, om du har frågor eller om du vill lämna ett klagomål, vänligen kontakta oss via e-post på info@kisas.se
Dela din personliga information
Vi delar din personliga information med tredje parter för att hjälpa oss att använda din personliga information, enligt ovan. Till exempel använder vi Shopify för att driva vår onlinebutik - du kan läsa mer om hur Shopify använder din personliga information här: https://www.shopify.com/legal/privacy. Vi använder också Google Analytics för att hjälpa oss förstå hur våra kunder använder webbplatsen - du kan läsa mer om hur Google använder din personliga information här: https://www.google.com/intl/sv/policies/privacy/. Du kan också välja bort Google Analytics här: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout.
Slutligen kan vi också dela din personliga information för att följa gällande lagar och förordningar, för att svara på en stämning, sökord eller annan laglig begäran om information som vi får eller på annat sätt skydda våra rättigheter.
Hur använder vi din personliga information?
Vi använder beställningsinformationen som vi samlar in i allmänhet för att uppfylla alla beställningar som placerats via webbplatsen (inklusive bearbetning av din betalningsinformation, ordning för frakt och förse dig med fakturor och / eller orderbekräftelser). Dessutom använder vi denna orderinformation för att:
- Kommunicera med dig;
- Se våra beställningar på potentiell risk eller bedrägeri och
- När du överensstämmer med de preferenser du har delat med oss, ge dig information eller reklam rörande våra produkter eller tjänster.
Vi använder enhetsinformationen som vi samlar in för att hjälpa oss att screena för potentiella risker och bedrägerier (i synnerhet din IP-adress), och mer generellt för att förbättra och optimera vår webbplats (till exempel genom att generera analyser om hur våra kunder bläddrar och interagerar med webbplatsen och för att bedöma framgången för våra marknadsförings- och reklamkampanjer).
Cookies
Denna hemsida använder så kallade cookies. Det är små textfiler som lagras i din dator och som hjälper till när vi räknar unika besökare på sidan. Cookiefilerna är helt anonyma och innehåller ingen personlig information.
Om du vill kan du stänga av cookiefunktionen i din webbläsare. Det gör du genom att gå in i säkerhetsinställningarna i din webbläsare. Stänger du av cookies kan det innebära att vissa delar av denna hemsida inte fungerar.