Få 20% rabatt! arrow_drop_up
Gå vidare till innehåll

SOMMARREA - VI VÄLKOMNAR SOMMAREN - UPP TILL 50%

    Retur och återbetalning

    Retur och återbetalningspolicy

    Returrätt / Öppet Köp

    Hur lång ångerrätt har jag?
    Du har 14 dagars returrätt på oanvända produkter i nyskick från det att du har mottagit din leverans. Ångerrätten gäller inte defekta eller felaktiga varor, då detta istället är en reklamation.

    Kostar det något att returnera?
    Vi tar inte ut någon returavgift när du returnerar men du betalar själv för frakten tillbaka enligt Postens portotabell.

    Hur gör jag när jag returnerar?
    Återanvänd gärna kartongen som produkten kom i för att returnera. Har du inte kvar kartongen går det givetvis bra att skicka den i något annat emballage. Viktigast är att du paketerar returen väl och bifogar följesedeln eller annan information där ordernummer och kunduppgifter framgår. Saknas den informationen kan vi inte se att returen kommer från dig. Observera att vi inte kan acceptera returer med andra fraktbolag än Posten.

    Vad händer med fakturan/betalningen när jag returnerar?
    Har du valt att betala med KLARNA faktura är det viktigt att du flyttar fram fakturans förfallodatum. Det gör du enkelt på klarna.se.

    När vi har mottagit returen krediteras beloppet för den/de varor du har returnerat. Är ordern betald kontaktar Klarna dig för återbetalning inom 14 dagar.

    OBS! Retur på beställningar som skickas till oss efter 14 dagar från beställningsdatumet kan inte makuleras.

    Garanti - Kontrollera produkten vid leveransen. Är produkten skadat vid leveransen kontakta oss inom 48 timmar. För skador / sprickor på produkten efter användning gäller EJ garanti.

    Reklamation

    Det är lämpligt att kunden ankomstkontrollerar leverans för att verifiera att denna är riktig och felfri.
    Alla varor vi skickar ska vara felfria vid leveransen. Om en vara mot förmodan skulle visa sig vara defekt på något sätt ber vi dig kontakta oss

    Om en vara mot förmodan skulle levererats skadat eller om en vara inte uppfyller alla krav eller stämmer inte med beskrivningen, då ska kunden kontakta oss snarast och innan användning för reklamation.

    Alla reklamationer måste ske inom 2 dagar. En reklamation är inte automatiskt godkänd. För att reklamation ska godkännas gäller att varan är oanvänd. Vid reklamation måste produkt skickas i retur till oss för att reklamation ska godkännas. Vid reklamation skickar vi returfraktsedel som kunden kan använda för att skicka produkten i retur.

    Vid godkänd reklamation skickas ny produkt till kunden utan extra fraktkostnad.
    Vid eventuell EJ godkänd reklamation skickas varan tillbaka till kunden och fraktkostnad tur/retur betalas av kunden.

    Defekta produkter som returernas till oss bör behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas. I de fall returanledningen är reklamation och fel ej kan påvisas utgår en avgift om 150:-+ frakt tur och retur samt hanteringskostnad för ärendet.

    Byten

    Vi ersätter endast föremål om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta det mot samma objekt, skicka ett e-postmeddelande under ”kontakta oss”.

    Frakt

    Vi kommer att instruera dig via e-post i var du ska skicka ditt objekt för retur.

    Du ansvarar för att betala för dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnader återbetalas inte. Om du får återbetalning dras kostnaden för returfrakt från din återbetalning.

    Beroende på var du bor kan tiden det tar för din utbytta produkt att nå dig variera.

    * Alla leveranstider utesluter clearance/tull förseningar

    From our Instagram

    Alltid fri frakt

    5-12 dagar frakt inom hela Svergie

    Nöjdhetsgaranti

    Vi har nöjda och
    återkommande kunder över hela Sverige

    14 dagars ångerrätt

    Är du inte nöjd med ditt köp?
    Returnera och få full återbetalning

    Kundservice 24/7

    Frågor? Vår kundservice finns där 24/7